Rūdys ir kaulas - De rouille et d'os (2012)
Drama, Romance
[R]
Nominated for 2 Golden Globes. Another 20 wins & 33 nominations
9/10
Į
Kanų kino festivalį režisierius Jacques Audiard grįžo po 2009-aisiais
žiuri prizu apdovanoto filmo „Pranašas“ (orig. „Un prophète“, 2009),
pelniusio Oskaro nominaciją. Kanuose filmuota naujoji režisieriaus
juosta „Kaulai ir rūdys“ jo teigimu, festivalyje buvo pristatyta
atsitiktinai. „Filmavome Kanuose, tad pakeliui užsukome ir į festivalį“,
- teigė vyras, spaudos konferencijos metu juokavęs, jog Marion
Cotillard nupjovus kojas jos labai greitai ataugo.
Konkursinėje
Kanų kino festivalio programoje žmogaus stiprybės temą nagrinėjantis
filmas išsiskyrė specialiųjų efektų gausa ir pažymėjo aktorės Marion
Cotillard sugrįžimą į prancūzų kiną po kelių itin sėkmingų Holivudo kino
projektų.
Ali (akt. Matthias Schoenaerts) – bedarbis,
ant skurdo ribos balansuojantis buvęs boksininkas, kuriam likimas ir
buvusi draugė pametėja penkiametį sūnų Semą (akt. Armand Verdure).
Tikėdamas geresnio gyvenimo viltimi vyras persikelia į Antibus, kur
apsistoja pas vos galą su galu suduriančią seserį (akt. Corinne
Masiero). Netrukus tvirto sudėjimo Ali įsidarbina naktinio klubo
apsaugos darbuotoju ir susipažįsta su žavia orkų dresuotoja Stefani
(akt. Marion Cotillard). Regis, nieko bendro tarpusavyje neturinčius
žmones suartina piktą pokštą iškrėtęs likimas – pasirodymo metu, įvykus
nelaimingam atsitikimui, moteris netenka kojų, tačiau iš naujo atranda
kovose be taisyklių užsidirbantį Ali, tapusį jos draugu ir atrama...
Jacques
Audiardas vaizduoja dviejų vienišų, nelaimingų ir skirtingų žmonių
suartėjimo istoriją, sukurtą remiantis to paties pavadinimo kanadiečio
rašytojo Craigo Davidsono pasakojimų rinkinio motyvais. J. Audiardas
leido įsisiūbuoti fantazijai ir kūrinyje pavaizdavo naujus herojus, tad,
kaip paaiškėja, Ali ir Stefani pasirodo esą ne C. Davidsono pasakojimo
herojais, o režisieriaus fantazijos vaisiais.
„Kaulai
ir rūdys“ pasižymi tiesiog nuostabiu operatoriaus darbu. Stéphane
Fontaine, dirbęs ties trimis paskutiniais režisieriaus filmais kadrus
užpildo akinančia šviesa, o kovų scenas filmuoja taip, jog pastarosios
primena ne kovą už būvį, o žavų šokį, kuriam muzikaliai tarnauja dulkių
tumulai, aplink trykštantis purvas ir iš herojų žaizdų vis labiau
besisunkiantis kraujas.
Labai norėčiau paspausti ranką
ir filmo apšvietėjui bei kompiuterinės grafikos specialistams,
sukūrusiems neįtikėtiną juostos atmosferą ir puikiai apipavidalinusiems
filmą. Vizualiai patrauklios kadrų kompozicijos, neįtikėtinai gerai
išnaudoti natūralūs ir dirbtiniai šviesos šaltiniai bei puiki
kompiuterinė grafika filmo peržiūrą daro malonia akiai ir leidžia
mėgautis ne tik gražiais kadrais, tačiau ir puikiu muzikiniu garso
takeliu, kurį sudaro kompozitoriaus Alexandre Desplato kūriniai bei
įvairių šiuolaikinių dainų kokteilis.
Daugeliui pro
akis nepraslydo tai, kaip puikiai susigrojo pagrindinius vaidmenis
atlikę Marion Cotillard ir Matthias Schoenaertsas. Po Kanų kino
festivalio, kuriame filmas varžėsi dėl Auksinės palmės šakelės, kino
kritikai ėmė šnabždėtis apie tai, jog žavioji prancūzė gali tapti
penktąja moterimi kino istorijoje, kuri keliskart buvo nominuota Oskarui
už vaidmenis užsienio kalba.
Panašu, kad ne ką
prasčiau klostysis ir belgų aktoriaus Matthiaso Schoenaertsaso,
daugeliui pažįstamo iš Oskarui nominuotos kriminalinės dramos „Galvijas“
(orig. „Rundskop“, 2011) karjera. Tarptautinė vyro karjera įgauna vis
didesnį pagreitį, o kino pramonėje vyras neretai pavadinamas šių metų
atradimu.
Filme „Kaulai ir rūdys“ matomas gana ryškus
Jacques Audiardo kūrybos braižas. Dažname savo filme vyras herojus
bloškia, regis, į patį gyvenimo dugną ir leidžia stebėti jų bandymus
grįžti į gyvenimą. Tarp instinktų, širdies, proto balso bei impulsyvaus
noro elgtis kaip tinkami režisieriaus herojai dažnai blaškosi nežinodami
kuriuo keliu eiti, kol vieną dieną atsiduria vyro jiems sukurtoje
kryžkelėje, kurioje režisierius priverčia juos priimti sunkų sprendimą,
kardinaliai pakeisiantį tolesnį jų gyvenimą.
Ypatingai
džiaugiuosi tuo, jog J. Audiardas filmo nepavertė tik dar vienu
seilėtu, inkščiančiu ir iki skausmo nusaldintu filmu apie meilę. Pamynęs
bereikalingą sentimentalumą režisierius vaizduoja istoriją apie du
neįgalius žmones. Fiziškai ir emociškai suluošinti herojai vienas kitam
padeda kabintis į gyvenimą, palaipsniui užsidega meile, kuri išsivysto į
žavų ir audringą romaną. Vaizduodamas gyvenimo žiaurumą ir meilės jėgą
režisierius sulaukė įvairių kino kritikų reakcijų, o „Movieline“
apžvalgininkė Lorien Haynes filmą „Kaulai ir rūdys“ net palygino su
seksu laidotuvėse.
Nepaisant daugybės teigiamų filmo
pusių, didžiausiu minusu galima būtų įvardinti jo nuspėjamumą,
prieskonių trūkumą ir tai, jog filmo kūrėjai itin mažai dėmesio skyrė M.
Cotillard įkūnijamos herojės Stefani reabilitacijai ir sugrįžimui į
gyvenimą. Anot juostos kūrėjų, viskas einasi tarsi per sviestą,
išgyvenus vos kelias nemalonias ir skausmingas akimirkas.
Tačiau
net ir trūkumų akmenėlius bei filmo negebėjimą ilgam įstrigti atmintyje
užgožia puikus filmavimo komandos darbas, gero scenarijaus pagrindu
leidęs sukurti taip puikiai ir skoningai nufilmuotą juostą, kartkartėmis
alsuojančią elegancija ir žavinčia muzikiniu garso takeliu.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą